A więc stało się. Mogę spokojnie oznajmić, że oto wybiła godzina zero i Kreator Krain jest od teraz powszechnie dostępny! Tak jest, oddaję w Wasze ręce mój mały darmowy projekt. Po ponad roku tworzenia podręcznika (pierwsze zarysy powstały w marcu 2013, a projekt ruszył z kopyta w maju tego samego roku) w chwilach wolnych wydałem coś swojego, na dodatek do hobby, które kocham. Teraz mam nadzieję, że Was nie zawiodę.
KREATOR KRAIN - ALTERNATYWNY DOWNLOAD
KREATOR KRAIN - WERSJA DO DRUKU
ALTERNATYWNY LINK WERSJI DO DRUKU
WERSJA .MOBI
ALTERNATYWNY LINK DO WERSJI .MOBI
KREATOR KRAIN - WERSJA DO DRUKU
ALTERNATYWNY LINK WERSJI DO DRUKU
WERSJA .MOBI
ALTERNATYWNY LINK DO WERSJI .MOBI
Dla przypomnienia i dla tych co pierwszy raz słyszą o Kreatorze –
jest on prostym narzędziem, a zarazem grą, do tworzenia własnych
światów fantasy. Tak jak w klasycznych sesjach RPG,
tak i tutaj gracze wcielają się w pewne postacie. Są to
Gubernatorowie, którzy nadzorują fikcyjne państwo, domyślnie
nazywane Królestwem. Królestwo istnieje na początku tylko z nazwy;
prowincje, wszelkie gildie, a nawet religie – to wszystko dopiero
nabierze kształtu. Za pomocą punktów i licytacji, Gubernatorowie
urozmaicają swoje tereny i organizacje o ciekawsze ‘ficzery’,
jednocześnie rywalizując z innymi o te najlepsze. Można też
wpływać na prowincje sąsiadów zsyłając im różne nieszczęścia i
kłopoty. Celem działań jest stworzenie krainy, do której każdy
może coś dodać lub coś zmienić, a wszystko po to, by móc od razu
prowadzić w niej przygody. Kreatorem nie rządzi jakaś
skomplikowana mechanika, dzięki czemu jest on kompatybilny z
większością uniwersalnych systemów. Dodatkowo, w podręczniku
znajdują się zasady opcjonalne zwiększające wpływ graczy na wygląd
Królestwa i otaczających go ziem. Dzięki takiej formule Kreator
Krain świetnie nadaje się na wprowadzenie do świata gier
fabularnych, a także pozwala na stworzenie małego settingu, który
wraz z rozwojem kampanii będzie ewoluował. Nawet jeśli MG
ma swój autorski system już gotowy, Kreator pozwoli mu nieco lepiej
rozpisać wszelkie narody i kraje, a graczom da możliwość pomocy w
jego konstrukcji. Mistrz Gry będzie zadowolony, a gracze nie będą
czuli się obco tworząc swoje postacie do świata autorskiego.
Generalnie, to:
- Darmowy, profesjonalnie wykonany podręcznik dla graczy i Mistrzów Gry.
- Prawie 60 stron lektury pomagającej stworzyć własne światy.
- Prosty system oparty na punktach i licytacji
- Trzy Fazy tworzenia Królestwa obejmujące: Prowincje, Frakcje i Wiarę
- Czwarta, opcjonalna Faza, obejmująca jeszcze większy wpływ na wygląd Królestwa
- Opcjonalna, rozszerzona Faza Prowincji, pozwalająca nadać twojej prowincji jeszcze bardziej unikatowy klimat i tchnąć w nią więcej życia.
- Generator Historii Królestwa
- Generator Królestw Sąsiednich
- Poradnik dotyczący tworzenia własnych ras.
- Pomoc, jak zastosować Kreator Krain w sesjach i kampaniach."
Jeszcze raz dziękuje wszystkim, którzy się zaangażowali w powstanie tego podręcznika. Główna zasługa idzie oczywiście dla Manufaktury, gdzie projekt rozwijał się, ale również dla ekipy z Zielonej Góry, którzy wyłapali podczas testów najbardziej absurdalne błędy. Dodatkowo, specjalne podziękowanie mam dla Fenwyn, która niestety nie załapała się do creditstów ( szczegóły poniżej.)
Mówią, że nie ma projektu bez wad i tak jest z Kreatorem Krain. Największym dostrzegalnym "błędem" będzie brak rysunków. Niektórym będzie to przeszkadzać, więc chciałbym tylko powiedzieć: przepraszam. Miałem 3 grafików zaangażowanych w projekt, ale nie potrafili oni zrozumieć, że deadline'y obowiązują nawet, kiedy projekt robi się za darmochę i robiony jest amatorsko. Z tej trójki tylko Fenwyn się wywiązała i strasznie mnie boli, że tak to się skończyło. Na pocieszenie dodam, że szukam nowe osoby do zilustrowania KK i wydania wersji z grafiką i mini dodatkami jeszcze w tym roku.
Mówią, że nie ma projektu bez wad i tak jest z Kreatorem Krain. Największym dostrzegalnym "błędem" będzie brak rysunków. Niektórym będzie to przeszkadzać, więc chciałbym tylko powiedzieć: przepraszam. Miałem 3 grafików zaangażowanych w projekt, ale nie potrafili oni zrozumieć, że deadline'y obowiązują nawet, kiedy projekt robi się za darmochę i robiony jest amatorsko. Z tej trójki tylko Fenwyn się wywiązała i strasznie mnie boli, że tak to się skończyło. Na pocieszenie dodam, że szukam nowe osoby do zilustrowania KK i wydania wersji z grafiką i mini dodatkami jeszcze w tym roku.
Tym słodko-gorzkim akcentem kończę wpis, ja zaś udam się na krótki odpoczynek. A potem... cóż, potem pracujemy dalej :)
* * *
Jak go pobrać??
OdpowiedzUsuńWszelkie linki podane są pod okładką :)
UsuńNo faktycznie, są. Wczoraj widocznie strona nie wczytała mi się do końca. Sorry za zamieszanie. Świetna robota!
UsuńCzy można liczyć na wersje mobi i inne formaty ebook??
OdpowiedzUsuńPojawi się wersja mobi :)
UsuńJuż jest :)
UsuńDzięki za wersje mobi, właśnie ja wrzucam na mojego kindla. Zapoznam się z wersja mobi i napisze co i jak. ;)
OdpowiedzUsuńW takim razie będę czekał, ale nie oczekuj jakiś tam super bajerów - ma być prosto i funkcjonalnie :)
Usuń